Thursday 5 January 2012

AMALINA CHE BAKRI VS ADAM ADLI

assalamualaikum (:

maaf ye, kalau mengikut tajuk, entri kali ini mungkin kedengaran AGAK kontrovesi.
namun, begitu, sukacita saya maklumkan ..

yang itu semua propa.
buat yang mengharapkan suatu kisah kontroversi,
sy minta maaf.
buat yang gabra semacam tadi,
alhamdulillah, saya tak tergerak hati lagi nak buat cerita DA BOOM.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

lately, Malaysia telah digemparkan dengan dua kisah Belia .

AMALINA CHE BAKRI
dan
ADAM ADLI

saya bukanlah seorang yang handal dalam politik Malaysia, mahupun dunia.
saya takkan tipu.
jujur ni, saya kadang-kala aje ambil berat.
banyak juga yang saya langsung tak mahu ambil tahu.

bukan apa, kadang-kadang .... saya rasa.
politik ni. penat.

tapi saya akur. benda-benda ni semua kena ada sikit-sikit dalam pengetahuan.
sebab takkan lah mahu jadi kera sumbang atau katak bawah tempurung pula kan?

-------------------------------------------------------------------------------


saya sedar akan kedudukan saya.
saya tahu apa yang dah jadi.
*walaupun taklah TAHUUUUU sangat sangat sangat.

tapi, apa-apa pun,
dalam kes kak Amalina. dia dahpun bagi penjelasan.
kita terima ajelah dengan hati yang terbuka.
kalau dah itu katanya ...
buat blogger yang hendak menegur pun,
tegur lah dengan cara yang berhemah.

seperti yang telah diunjurkan Nabi Muhammad s.a.w
ini tidak, saya kurang senang bila ada yang suka hati caci maki dan hina kak Amalina.
bukanlah saya ni nak menangkan dia.

saya neutral. tidak berpihak kepada mana-mana pihak.

cuma, kalau betul dia salah. tegur elok-elok.
...dan Kak Amalina .... saya doakan Kakak dapat hidayah drpd Allah...
saya sayangkan Kakak sebagai Kakak seIslam saya.
Kakak jaga lah diri Kakak baik-baik.
kalau boleh, dengan kelebihan yang Kakak ada,
Kakak jaga lah diri Kakak.

sebab di mana-mana pun Kakak berada,
Kakak seorang pelajar,
Kakak seorang anak,
Kakak seorang Melayu.
and, above all ...
Kakak seorang Islam.

buat yang dahpun menulis tentang kak Amalina Che Bakri.
terima kasih atas info-info yang benar.
terima kasih jugak atas teguran yang bermanfaat.

saya mintak maaf kalau ada yang saya tulis ni menyinggung perasaan mana2 pihak.
saya ni budak mentah lagi.

sekali lagi, saya nak mintak maaf.
kalau ada silap saya tulis here and there,
tegurlah saya elok2 ....



semua perkara boleh diselesaikan tanpa perlu rasa marah.
tanpa perlu caci maki dan kata-kata nista.
jadikan sabar itu identiti kita. no. scratch that.
to me . sabar itu. saya kena ada sabar.

kerana Islam itu Indah dan mengindahkan.


I thought I have made my point and I do/am agree with Brother Aiman Azlan.
the point is, tiada tempat untuk saya judge Kak Amalina ataupun Brother Adam Adli.

anyway, these are just my thoughts.
kalau tak setuju pun takpe.

but anyhow.
macam Brother Anwar Hadi said; dont get angry. get Angry Birds.

No comments: