Friday 10 May 2013

Mabuk Amarah

"Bila-bila masa, akan musnah" Empayarmu-Hujan

kau ada di tempat aku atau kau masih di situ ?
kau dengar aku atau kau faham aku ?
kau kenal aku atau kau buat-buat tahu?

jawab!

sebab kalau kau beralih dari kedudukan kau, ke tempat aku.
kau akan nampak dan lihat apa yang aku nampak dan lihat.
kalau kau benar faham aku, 
kau akan tahu apa yang aku lontarkan sebenarnya.
kalau kau kenal aku,
kau tak akan cakap begitu!

ye, aku emosi. demi Tuhan, aku emosi.
dan demi Tuhan juga, aku di sini.
menaip pada entah siapa.
kau bukan baca. aku pun taktahu siapa yang akan baca.
nampak sia-sia tapi aku lebih rela.

di sini atau di laman sosial lain yang lebih terbuka.
aku takut aku tersasar. 
nanti kau, aku sama-sama terluka.

biarlah. berhenti di sini.
andai kau baca dan kau marah,
aku minta maaf.
jangan pandang aku sempurna.
selama kau pandang aku, tak ada bulat atas kepala kan?
aku tidak bersayap kan?

nah, itu buktinya aku bukan malaikat.
aku ini manusia - yang kadang kadang kalah dengan si api dari neraka.

jiwa emosi lagha 110513 0109 

No comments: